وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات کنکور تربیت معلم، گفت: از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کیفیت بخشی و ارتقای دانشگاه فرهنگیان بحث کنکور اختصاصی است.

آیا آزمون دبیری و هنرآموزی تکمیل ظرفیت دارد؟ / جزئیات کنکور تربیت معلم

رضامراد صحرایی در حاشیه جشن طلیعه‌داران تعلیم و تربیت که به منظور استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: روز یکشنبه در ستاد ملی تربیت کلیات این کنکور تصویب شد و ان‌شاءالله در اردیبهشت ۱۴۰۳ این کنکور اجرا می‌شود. جزئیات آن به جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش موکول شده است، اما کنکور تربیت معلم را نیز سازمان سنجش برگزار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به پرسش دیگری درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموزی گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت نداریم چراکه آن مقداری از سهمیه آزمون دبیری و هنرآموزی که اعلام نشده در کد رشته محل‌هایی است که متقاضی نداشته است.

وی خبر داد: در حدود ۴۵۰۰ کد رشته محل دبیری و فنی متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرده است به آن تعداد قرارداد کار معین جذب شود. اگر این مجوز به ما داده شود طبیعتا از بین کسانی که در این آزمون ما شرکت کرده و در گزینش قبول شده‌اند، انتخاب می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره باز شدن در مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه برای فعالیت ورزشی خانوادگی نیز توضیح داد : به طور غیر رسمی کارهای این امر در حال انجام است و در مدارسی که خودشان برنامه‌ریزی کردند این امکان هست اما برای تبدیل این امر به یک پویش سراسری باید مقدماتش با هماهنگی سایر دستگاها فراهم شود که پیگیر آن هستیم. فعلا برگزاری این امر در اختیار مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    توروخدابه فکراونایی که درآزمون کتبی دبیری نفراول شدن امادرمصاحبه بخاطرسلیقه ارزیاب هامردودشده باشیدمگه آزمون کتبی ۶۰درصدنبودپس چراباید حق ماجوانهاکه نمره اول کتبی بوده وبانفردوم ۲۷امتیازاختلاف داشتم ضایع بشه